Niinhän siinä kävi että Pekka Pouta ennusti uutta matalaa viikonlopuksi ja se tietää sadetta (ei onneksi enää tuulta ja ukkosia) mutta kohtalaisen lämpimiä säitä muuten.

Todettiin että yksi lämmin päivä välissä, emme halua joutua Sottungaan jumiin 2-3 päiväksi ennenkuin päästään jatkamaan Maarianhaminaan.

Keula suunnattiin siis pohjoiseen, Uuteenkaupunkiin.

Granösta lähdettiin 7.30 aamulla ja päätettiin pysähtyä sinne Korppoo Verkanille (kehuttu paikka)! jossa sitten oltiinkin kymmenen pintaan. Kylään oli vierasvenesatamasta n. 1 km kävelymatka ja kylässä sitten käytiin lounaalla ja kaupassa täydentämässä varastoja. Vierasvenesatama oli aika tyhjä. Lähtiessämme vielä ehkä 5 venettä mutta tullessa enää pari. Purjehdussesonki näyttää olevan ohi. Hyvä meille myöhäislomalaisille:)

Verkanilta tankattiin vähän bensaakin kun tuuli näytti aika pahalta. Ihan hyvä juttu että tankattiin.

Matkaa jatkettiin Verkanilta kahden maissa. Nokka kohti pohjoista. Päätettiin että jos ei ehditä Iniöön asti, Norrskata tai Ahvensaari jääköön yöpymispaikaksemme mutta päästiin kuin päästiinkin Iniöön asti, vielä ihmisten aikoihin.

Eipä täällä Iniössäkään vierasvenelaituri kovin täynnä ole ollut, muutamia veneitä vain.

Nyt arvotaan, että jatketaanko samantein matkaa Ukiin vai jäädäänkö päiväksi Iniöön jossa myös hyvät palvelut. Sadepilvet painavat kyllä etelästä.

Granö - Korppoo Verkan klo 07.30-10.30
puolipilvistä
tuuli 1m/s pohjoisesta
koneajoa, nopeus n. 4,5 solmua

Korppoo Verkan - Iniö klo 14.00-18.10
puolipilvistä, illalla taivas pilvetön
tuuli 3-4 m/s pohjoisesta
koneajoa, nopeus n.5 solmua

Yhteensä koneajoa siis koko päivän reilut 6 tuntia ja bensaa meni n. 1.9 litraa/tunti. Vaikea sanoa onko se paljon vai vähän, euroissa kuitenkin paljon. Mutta minkäs teet kun tuuli puhaltaa ihan täysin edestä ja kiire on...